Klachtenprocedure
Keurdokter streeft ernaar haar dienstverlening zo goed mogelijk uit te voeren. Daarbij spelen onder meer inhoud, bereikbaarheid, snelheid van werken, bejegening en informatievoorziening een rol. Bent u ontevreden over de dienstverlening, dan verzoeken wij u hierover contact op te nemen met uw contactpersoon van Keurdokter.
Heeft u geen contactpersoon bij Keurdokter? Om u te verzekeren van een goede afhandeling van uw klacht heeft Keurdokter een duidelijke klachtenprocedure. Keurdokter beschouwt klachten als een uitgelezen kans om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren, zodat we u de volgende keer beter kunnen helpen.
De procedure
1. Klacht indienen
U kunt uw klacht op verschillende manieren indienen: zowel telefonisch, mondeling als schriftelijk. Onze voorkeur gaat uit naar een schriftelijke klacht, omdat uw tekst dan het uitgangspunt is van de behandeling en niet een eventuele interpretatie van de klacht door een medewerker. Naast de melding per brief is er ook een mogelijkheid via internet (www.Keurdokter.nl onder ‘Contact’). U ontvangt binnen drie werkdagen een ontvangstbevestiging.
2. Uw klacht wordt in behandeling genomen
De klacht wordt onderzocht door de verantwoordelijke functionaris, die voor een toelichting contact met u zal opnemen. Vergeet dus niet uw naam en telefoonnummer in de mail te zetten. Daarnaast wordt uiteraard binnen Keurdokter gesproken met de persoon of personen die met de klacht te maken hebben.
3. Uitspraak
Indien nodig wordt op basis van de verzamelde informatie een uitspraak gedaan. Indien de klacht (deels) gegrond is, wordt aangegeven welke verbeteracties Keurdokter aanbrengt.
Uiteraard wordt bij een ongegronde en deels gegronde klacht de uitspraak gemotiveerd. U ontvangt een schriftelijke bevestiging van de uitspraak.
4. Oneens met de uitspraak?
Wanneer u het met de uitspraak oneens bent, kunt u binnen één maand na ontvangst schriftelijk bezwaar indienen bij de directie van Keurdokter. U wordt dan uitgenodigd om uw bezwaar mondeling toe te lichten. Binnen één maand na dit gesprek ontvangt u van de directie schriftelijk bericht over de uitspraak.