Heeft u de arbeidsrisico’s al in kaart gebracht?

Het Steunpunt RI&E (Risico- Inventarisatie & -Evaluatie) organiseert van 20 t/m 24 juni 2022 weer de landelijke week van de RI&E.

Hoofddoel van deze week is om de RI&E onder de aandacht te brengen bij ondernemers. Elke werkgever is namelijk verplicht (Arbowetgeving) om een Risico- Inventarisatie & -Evaluatie op te stellen. Hiermee worden alle arbeidsrisico’s binnen het bedrijf in kaart gebracht. Uiteindelijk kunnen de verzuimkosten flink naar beneden worden gebracht wanneer de arbeidsomstandigheden van de werknemers worden verbeterd.

Thema dit jaar is bedrijfsblindheid.

Week van de RI&E logo

Waarom is een RI&E belangrijk?

Door ongevallen op het werk of beroepsziekten overlijden jaarlijks 4100 mensen en zitten tienduizenden mensen ziek thuis. Een medewerker die ziek thuis zit kost een ondernemer gemiddeld €260,- per dag. Een Risico-Inventarisatie en – Evaluatie (RI&E) en plan van aanpak helpt ondernemers bij het in kaart brengen en verkleinen van hun arbeidsrisico’s. De RI&E is al 25 jaar verplicht voor iedere ondernemer met medewerkers in dienst. Veel ondernemers weten dit niet.

Keurdokter kan u helpen

Heeft u de bedrijfsrisico’s in kaart gebracht? En zijn deze up-to-date?
Door veranderingen op de werkvloer zoals het meer hybride werken of de aanschaf van andere machines kunnen er andere risico’s ontstaan. Om samen met u aan de slag te gaan om de gezondheidsrisico’s in uw bedrijf te verkleinen, willen we samen met u een overzicht creëren om zo bedrijfsblindheid te voorkomen. Wat wij aanbieden:

  • Periodiek Medisch Onderzoek (PMO)

    Bekijk hier de verschillende pakketten. Heeft u advies nodig over welk pakket het best past binnen uw branche?
    Neem contact op met onze arbo-arts.

    Een basis PMO bestaat uit:

    • Controle urine op 7 waarden;
    • Bloeddruk meten;
    • Visus meten;
    • Lengte, gewicht en BMI berekenen (biometrie);
    • Cholesterol meten (vingerprik);
    • Uitslagenkaartje.
  • Gevalideerde vragenlijst (vanaf 25 personen)

    Op thema’s als werkgeluk, psychosociale arbeidsbelasting (PSA), duurzame inzetbaarheid en medewerkerstevredenheid (MTO).
    Na het invullen van de vragenlijst krijgt de medewerker een persoonlijke terugkoppeling. Dit zijn handvaten om aan de slag te gaan met verbeteracties, praktische tips en adviezen om de mentale gezondheid te verhogen. (bron SKB)

    De directie kan tevens op groepsniveau een geanonimiseerde rapportage ontvangen.

Gratis PMO adviesgesprek

Heeft u vragen over de mogelijkheden van een PMO?
Wij kunnen uw medewerkers inplannen op één van onze keurlocaties. Wij bieden ook de optie om de medische keuringen te verrichten op de bedrijfslocatie.

U kunt altijd contact opnemen via 0228 – 543 903 of mailen naar info@keurdokter.nl
Of vul hier het contactformulier in.

Locaties KeurdokterAlmereGrootebroekHeerhugowaardHoorn, Texel & Zaandam.

Misschien ook interessant:

  • Medische Keuring Thailand

Declaration of Health Thailand

Working or Studying in Thailand Perhaps you are planning an adventure to Thailand soon, whether for work, study or vacation. A medical examination may be a requirement [...]

  • Medische Keuring Thailand

Medische keuring Thailand

Read this blog in English, click here Werken of Studeren in Thailand Wellicht staat er voor u binnenkort een avontuur naar Thailand op de planning, of [...]

  • Keurdokter Mobiele Keuringsruimte

FAQ Mobiele Keurruimte

FAQ Mobiele Keurruimte Keurdokter Misschien heeft u onze mobiele keurruimte al zien rijden! Sinds dit voorjaar is het ook mogelijk om medische keuringen voor u en [...]

Busrijbewijs

Verschillende rijbewijzen D Om een voertuig voor meer dan 8 personen te mogen besturen moet u in het bezit zijn van een D rijbewijs. Maar binnen [...]